Καπέσοβο – Γέφυρα του Κόκορου

Εύκολη και ευχάριστη πεζοπορική διαδρομή στο κεντρικό Ζαγόρι, διάρκειας 2 – 2 ½  ωρών.
Ξεκινάμε την πορεία μας από τη πλατεία του Καπέσοβου και ακολουθούμε το κατηφορικό μονοπάτι που τα παλιότερα χρόνια ήταν η κύρια διαδρομή που ένωνε το χωριό με τη Βίτσα και το Μονοδέντρι αλλά και που οδηγεί και προς τη χαράδρα του Βίκου.

Κατά μήκος όλης της διαδρομής υπάρχει επαρκέστατη σήμανση, αφού το μονοπάτι καθαρίστηκε πρόσφατα όταν και χρησιμοποιήθηκε στους αγώνες ορειβατικού μαραθώνιου πού έγιναν το καλοκαίρι στη περιοχή.

Το πρώτο τμήμα της πορείας μας (περίπου 1 ώρα) γίνεται στη δυτική πλευρά της Γραδίστας και κινούμαστε με προορισμό τον Ξεροπόταμο.
Αρχικά περνάμε ανάμεσα από δάσος με πυκνές βελανιδιές, πλησιάζοντας όμως προς το ποτάμι σταδιακά η βλάστηση αρχίζει και αραιώνει.
Όταν φτάσουμε στη ποταμιά στρίβουμε αριστερά στη διασταύρωση των μονοπατιών που οδηγούν στη χαράδρα του Βίκου (δεξί μονοπάτι) αλλά και στα χωριά Βίτσα και Μονοδέντρι και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε το ποτάμι αντίθετα προς τη ροή του.
Επειδή ένα σημαντικό τμήμα της διαδρομής μας γίνεται μέσα στη κοίτη του ποταμού, καλό είναι να την επιχειρήσετε τους μήνες που το νερό είναι λίγο ή όπως συμβαίνει τους καλοκαιρινούς μήνες που είναι ξεροπόταμος.

Από τη διασταύρωση των μονοπατιών ως το γεφύρι του Μίσιου η διαδρομή μας γίνεται μέσα στη ποταμιά εκτός από ένα μικρό τμήμα της.
Σ’ ένα σημείο το ποτάμι έχει νερό ακόμη και τους καλοκαιρινούς μήνες και για το λόγο αυτό έχει ανοιχτεί μονοπάτι στην αριστερή όχθη του,  που παρακάμπτει το αδιάβατο τμήμα.

Όταν φθάσουμε στο γεφύρι του Μίσιου ακολουθούμε το μονοπάτι που υπάρχει στη δεξιά του όχθη με προορισμό το χωριό Κήπους.
Κινούμαστε παραποτάμια και ύστερα από πορεία 20 λεπτών φτάνουμε στον τελικό προορισμό μας το γεφύρι του Κόκορου.

Η συνολική πορεία είναι περίπου 9 χιλιόμετρα.

Η διαδρομή αυτή πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2011.